lundi 18 avril 2011

Chocolat, gaufres et la Belgique...

Všichni máme své vášně a závislosti. Ne každý si je přiznává a většina lidí se za ně spíše stydí. Já se k nim ale ráda přiznávám, moje absolutní vášeň a závislost je čokoláda. Miluju ji a moje vášeň se po navštívení Bruselu ještě umocnila. Spousta lidí má ráda čokoládu, ale mléčná a bílá čokoláda, řekněme si to narovinu, čokoláda není. Pravá čokoláda (cca 70% kakaa a země původu Belgie či Švícarsko) či pravé belgické pralinky to je moje vášeň a závislost. Požitek z kvalitní čokolády je neopakovatelný a k jeho vyvolání nepotřebujete mnoho stačí jeden bonbon. Ono taky i jeden úžasný bonbon z malé čokoládovny v centru Bruselu výjde cenově podobně jako tabulka mléčné pseudočokolády. Ale ten zážitek stojí za to :D

http://www.formanandfield.com/lartisan-du-chocolat-assorted-truffles-p-400.html

Když už jsme ale u té Belgie, jsou ještě dvě věci, které ji proslavují. Zaprvé to jsou hranolky, které odsud pochází, i když to málokdo ví a jsou zde vynikající, žádný přepálený olej z friťáku prostě kvalítní hranolky (nenapadlo by mě, že tohle slovní spojení někdy použiju). Další věc, která je v Belgii prostě úžasná jsou vafle. Koupíte je skutečně všude, a můžete si na ně dát téměř cokoliv. Od čerstvých jahod, ananasu, a jiného ovoce přes čokoládové a karamelové topingy po domácí šlehačku sypanou oříšky nebo nastrouhanou čokoládou. Také jste na ně dosltali chuť. Věřte mi, jsou úžasné ;).

Na Bruselu mě upoutalo také neuvěřitelně přirozené skloubení staré gotické s novodobou architekturou. Všechno vypadá tak přirozeně, jako by stavby vyrůstaly vedle sebe hned od počátku. Nic vás nebije do očí jako v Praze, vše je zkloubené v podobném stylu a vás pak nešvihne přes oči ani ultramoderní budova Evropského parlamentu.

Altiero Spinelli, budova Evropského Parlamentu


Brusel je zkrátka krásné evropské město. Jsem moc ráda, že jsem se tam mohla podívat a shlédnout nejen jeho vnější ale i vnitřní stránku plnou politiky a bezpečnostních rámů v Evropském Parlamentu.

Jeden z jednacích sálů EP

"Má základní práva v Evropské unii" :D
Snad se do Bruselu a do Belgie ještě někdy vrátím :). A upozorňuji vás, že o ní neslyšíte naposledy ;)

2 commentaires:

  1. děláš mi chutě! :D ty fotky jsou úžasný :) tvoje práce?:)

    RépondreSupprimer
  2. až na tu čokoládu moje práce... foceno na porůznu v Bruselu... i když v Parlamentu nas skoro nechteli pustit ven s fotografiemi :D

    RépondreSupprimer